مواجهه با همسر دروغگو

چرا افراد دروغ می گویند؟

به نظر میرسد که دروغ در اوایل زندگی آغاز می شود؛ دروغگویی در کودکان ممکن است از سن 3 سالگی آغاز شود، وقتی که آنها کشف می کنند که با کلمات می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. پس از آن با توجه به شرایط ممکن است دروغگویی با کودکان همراه همیشگی شود.

یک فرد دروغگو معمولا برای آسیب زدن به شخص دیگری دروغ نمی گوید، اما در بعضی مواقع نتیجه آن باعث آسیب خواهد شد.

اما در حالت کلی چرا افراد دروغ می گویند:
  • بعضی افراد از دروغ به عنوان یک نوع محافظ استفاده می کنند.
  • برخی افراد برای نجات خود از مجازات و یا درگیری به دروغ پناه می آورند.
  • برخی دیگر برای پذیرفته شدن از طرف افراد و یا به دست آوردن چیزی دروغ می گویند.

دروغ به طور طبیعی با خیلی از ما همراه است. ما می گوییم که پیراهن مورد علاقه ی دوست ما به نظر می رسد عالی است، در حالی که ممکن است از آن خوشمان نیاید. ما در مصاحبه شغلی دروغ می گوییم تا شانس خود را برای استخدام افزایش دهیم. ما به فرزندانمان دروغ می گویم، که اگر وعده های غذایی خود را بخورند، به آنها فلان پاداش را می دهیم و پس از آن فراموش می کنیم.

اگر ما در خانواده ای بزرگ شده ایم که مجبور هستیم برای تشویق شدن و یا تنبیه نشدن در مورد چیزهای شرم آور یا ناخوشایند دروغ بگوییم، ممکن است در بزرگسالی شخصی دروغگو شویم.

شاید دروغ گفتن از کودکی همراه شماست، وقتی که موضوع بقا و حفظ خود بود. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که وقتی ازدواج می کنید، آیا دروغ قابل قبول است یا خیر.

به عنوان مثال، یک مرد ممکن است به همسرش بگوید که در یک زمان خاص در خانه خواهد بود، ولی او می داند که زمانی که گفته است نمی تواند به خانه برسد. در حالت دیگر، او قصد دارد که در آن زمان در خانه باشد ولی مدیریت زمانش به سادگی پیش نخواهد رفت و او نمی تواند خود را به خانه برساند. در حالت اول شخص به همسرش دورغ گفته است اما در حالت دوم خیر.

دانستن این تفاوت برای درک اینکه آیا شما با یک همسر متعهد که نیاز به مهارت های مدیریت زمان بیشتر دارد، زندگی می کنید یا یک همسر دروغین دارید، بسیار مهم است.

چطور بفهمیم شخصی دروغ می گوید

تحمل شما در مورد دروغ های خاص ممکن است به معنای درگیری کمتر و هماهنگی بیشتر در خانه باشد. اما اگر یک همسر دروغگو داشته باشید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا شما دروغگویی های همسرتان را تحمل کرده و یا تصمیم به اتمام زندگی مشترکتان خواهید گرفت؟

اولین گام برای حل مشکل این است که بفهمید شخص در حال دروغ گفتن است. در ادامه مهمترین نشانه های فرد دروغگو بیان شده است.

دروغگوها جزئیات بسیار زیادی را ارائه می دهند

هنگامی که شخصی دروغ می گوید، احساس می کند که باید جزییات بیشتری را ارائه دهد تا فرد متقاعد شود. اگر متوجه شوید فردی جزئیات بیشتری را به طور معمول ارائه می دهد، به این فکر کنید که دروغ می گوید.

اغلب دروغگوها پیش تر داستان خود را آماده می کنند، آن را به عنوان یک شعر حفظ می کنند. ممکن است سوالات اضافی ایده خوبی برای مقابله باشد یا سعی کنید موضوع را تغییر دهید تا ببینید که چگونه آن حادثه را مورد بحث قرار می دهد.

رفتار عجیب

برای فهمیدن اینکه شخصی دروغ می گوید، باید به رفتارش توجه کنید. یک شنونده و ناظر باشید. هر تغییری در رفتار شخص ممکن است نشان دهد که شخص دروغ میگوید. به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که یک فرد نسبتا آرام زمانی که در حال بحث در مورد یک موضوع خاص است، شروع به لرزش می کند، موضوع را تغییر دهید. اگر حال او طبیعی شد نشان می دهد که او در مورد موضوعی حرف می زند که وجود نداشته است.

مخاطب بصری بیش از حد و یا کمبود آن

برخی دروغگوها احساس گناه می کنند و شجاعت ندارند که به چشمان شما نگاه کنند، در حالی که دیگران مهارت زیادی دارند و در حالی که دروغ می گویند، می توانند به چشمان شما نگه کنند و این اطمینان را به شما می دهند که واقعیت را می گویند. اگر فرد برای مدت طولانی به چشمان شم نگاه نکند و یا بیش از حد نگاه کند، نشان از چیزی غیر معمول است.

موضوع را عوض می کنند

دروغگو می داند که اگر او داستان را زیاد ادامه دهد، دروغش کشف می شود. بنابراین احتمال دارد که موضوع را با سرعت زیادی تغییر دهد. دروغگوی ماهر می تواند بلافاصله موضوع را تغییر دهد.

زبان بدن

دست های کسی را که مظنون به دروغگویی است را تماشا کنید. ممکن است که آنها شروع به لمس صورت، زانو، آرنج خود شوند و یا با لباس و موی خود بازی کنند.

برای اثبات حرفشان استدلال های زیادی می آورند

اگر شما شک و تردید خود را در مورد حرف های فرد دروغگو ابراز کنید، او شروع به حمله به شما خواهد کرد. زیرا این حمله بهترین راهبرد دفاع است. همسر دروغگو هر واکنشی نشان می دهد تا شما را قانع کند.

چطور با همسر دروغگو رفتار کنیم؟

قبل از هر چیز مهم این است که بدانید که شما قدرت تغییر شخص دیگری ندارید - در نهایت، همه شما می توانید کارهایی انجام دهید که او حقیقت را بگوید.

حال این سوال پیش می آید که وقتی می دانید همسرتان به شما دروغ می گوید، نحوه برخورد با همسر دروغگو چگونه باید باشد.

سعی کنید خیلی زود متوجه دروغگویی شوید

هنگامی که کسی دروغ می گوید، اعتماد ما به او شکسته می شود و این اعتماد به سختی باز می گردد. با این وجود، هنگامی که تغییری در رفتار یا نگرش همسرتان مشاهده می کنید، سعی کنید خیلی زود متوجه شوید که آیا او دروغ می گوید یا خیر. پیش تر در مورد اینکه چطور بفهمیم شخصی دروغ می گوید، توضیح داده ایم.

دلیل دروغ گفتن

ممکن است کسی به دلیل اینکه یک وضعیت شرم آور را پوشش دهد یا باعث ناراحتی و یا مانع از آسیب رساندن به شما شود، دروغ بگوید. شما باید دلیل دروغگویی او را کشف کنید. دانستن دلیل می تواند در حل این مشکل کمک زیادی کند. بهتر است روی برخی از دروغگو چشم چوشی کنید.

مشکل را مطرح کنید

ضروری است که شخص که به شما دروغ می گوید این را بداند که شما از اصل موضوع خبر دارید. اگر شما دروغ های او را به ظاهر باور کنید، ممکن است همه چیز بدتر شود و این بصورت یک عادت همیشگی در وی درآید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با همسر دروغگو صحبت کنید. سعی کنید دلیل دروغ او را بفهمید و از او توضیح بخواهید.

به او فرصتی برای توضیح دادن بدهید

دروغ شنیدن ممکن است دردناک باشد، اما آرامش خود را از دست ندهید. بدون اتهام و توهین به همسرتان فرصتی برای توضیح دادن به او بدهید. از انتقاد کردن دست بردارید و او را برای عذرخواهی کردن ترغیب کنید. تندی کردن و یا توهین کردن ممکن است کار را خراب تر کند.

نشان دادن شواهد

ممکن است که همسرتان نپذیرد که دروغ گفته است و بخواهد که با شما مقابله کند، مخصوصا زمانی که دروغ او یک دروغ معمولی نباشد. قبل از اینکه با او در این مورد صحبت کنید، سعی کنید که مدرک برای اثبات دروغگویی او داشته باشید وگرنه گفتگو علیه خود شما خواهد بود.

مراجعه به روانشناس

 

اگر شانس تغییر به همسرتان داده اید، اما رفتار او بدون تغییر است، طلاق از مرد دروغگو یا زن دروغگو آخرین راه است. اگر دروغگویی همسرتان باعث درد و ناراحتی بیش از حد شما شده است، مشاوره گرفتن برای مقابله با آن می تواند بسیار مفید باشد. ما همچنان به شما توصیه می کنیم که زیر نظر مشاوره ازدواج و خانواده این روند را طی کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.



بازدید : 89
تاریخ : دوشنبه 02 اردیبهشت 1398 زمان : 0:22 | نویسنده : nazanin | لينك ثابت
ارسال نظر

نام شما *
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
سایت شما


:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S

نظر خصوصی
کد امنیتی :

تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای مشاوره خانواده محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد.
Powered By rozblog and Hosted By Rozblog.com